Eshop pro každého
Eshop musíte vnímat jako inteligentního robota, kterého lze využít ke zvýšení kvality služeb pro naše stávající zákazníky. Pracovního parťáka, který zvládne mnoho lidské práce zautomatizovat a ušetřený lidský kapitál pak efektivně využít tam, kde jsme jako lidé nezastupitelní – v prodeji, v navazování a udržování vztahů se zákazníky a péči o ně.
Zbytečně utkvělou představou výrobních firem, která z jejich pohledu brání zavedení e-shopu je, že vyrábějí produkty na míru a nejsou tedy pro prodej přes e-shop vhodné. Ano, trochu je to pravda, ale i ve firmách, které jsou postaveny na zakázkové výrobě vždy najdete určitou část sortimentu, která je standardizována. Zákazníci žádají náhradní díly, příslušenství, software k obsluze, ale také si chtějí objednat servisní zásah nebo revizní kontrolu. Toto všechno lze snadno objednávat snadno přes platformu e-shopu.
Je známo, že nejlepší zákazník je dlouhodobý zákazník. Náklady na obsloužení takového zákazníka jsou nižší, než cena, za kterou získáme zákazníka nového. Ziskovost stávajícího zákazníka je však oproti tomu výrazně vyšší. Přesto se mnohdy zbytečně honíme za zákazníky novými a potenciál těch stávajících nedostatečně vytěžujeme. V současné a nadcházející době to může být významným jazýčkem na vahách mezi přežitím a smrtí.